Akceptacja uczuć
-“O czym myślisz?”
-“Nie wiem.”
-“Co czujesz?”
-“Nie wiem.”
Czy to brzmi znajomo? W Pozytywnej Dyscyplinie uczymy, jak ważne jest zrozumienie „przekonania” kryjącego się za zachowaniem oraz akceptacja uczuć. Powoduje to, że możemy lepiej nawiązywać relację i zachęcać naszych uczniów. Jednak czasem trafiamy wtedy na przeszkodę pt.: „Nie wiem . ”
Bardzo często dzieci (choć dorośli również) w momencie utraty połączenia z korą nową nie są świadomi swoich uczuć. Zadaniem nas nauczycieli jest akceptacja tych uczuć, poprzez próbę odgadnięcia jakie uczucia w danej chwili uczniowie przeżywają. Nawet jeśli nie uda wam się odgadnąć jakie emocje przeżywają nasi uczniowie, to pokazujecie im w ten sposób troskę, a tym samym wzmacniacie więź.
Głównym celem jest pokazanie, że uczniowie mają prawo do każdej emocji, nawet tej trudnej. Podstawową zasadą jest:
emocje- tak zachowanie- nie każde. Czyli „złość jest ok, bicie innych pod wpływem złości już nie”.

Post a Comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.